زیست - زمین
زیست - زمین
دراین ربلاگ مطالب زیست شناسی وزمین شناسی ارائه می شود
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:, توسط ناصر مستقیمی |

 

 

جاناتان نام لاک‌‏پشتی ست۱۸۰ ساله در جزیره سینت هلینا  که متعلق به بریتانیا می باشد. این لاک‌پشت زاده ۱۸۳۲ می باشد که در سال ۱۸۸۲ در سن ۵۰ سالگی از جزیره سیشل به عنوان هدیه همراه با ۳ لاک‌پشت دیگر به جزیره سینت هلینا آورده شد.

 

 

کلونی‌های گیاهان دریایی ممکن است از گروه موجودات زنده کهن غول‌ پیکر با قابلیت گستردگی تا حدود ۱۶ کیلومتر تشکیل شده باشند که از سن بیش از ده‌ها هزار سال برخوردارند.گیاه مورد نظر Posidonia oceanica نام دارد که از طریق گل دادن یا تولید کلون هایی از خود تکثیر می‌شود. این امر می‌تواند به ظهور موجوداتی منجر شود که بسیار بزرگ و کهن هستند.

درخت بلوط قديمي «جوروپا»  با 13 هزار سال عمر پيرترين جاندار زنده دنيا به شمار مي رود. اين درخت که از پايان عصر يخبندان مدت 13 هزار سال در روي تپه اي واقع در کاليفرنيا زندگي می کند. پيش از اين رکورد قديمي ترين درخت دنيا متعلق به يک صنوبر سرخ بود که با قدمت 8 هزار سال در بخش غربي سوئد زندگي مي کند. اين درخت را «ليف کولمن» از دانشگاه اومئا در آوريل 2008 کشف کرد. از ديگر درختان قديمي دنيا مي توان درختي که در لاس وگاس زندگي مي کند اشاره کرد که قدمتي 5 هزار ساله دارد. همچنين درخت سروي که 4 هزار سال دارد و در ايران زندگي مي کند ، درخت مشابه ديگري که 3 هزار و 600 سال دارد و در شيلي است و درخت 3 هزار ساله ديگري که در ايتاليا زندگي مي کند رتبه هاي بعدي را در کسب عنوان قديمي ترين جانداران روي زمين کسب کرده اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: